خلاصه حالات امام رضا (ع)

آن حضرت روز پنج شنبه يا جمعه ، 11 ذي القعدة ، سال 148 هجري قمري ، يك سال پس از شهادت امام جعفر صادق عليه السلام در شهر مدينه منوّره ديده به جهان گشود؛ و با ظهور نور طلعتش جهاني را روشنائي بخشيد.
نام : عليّ، صلوات اللّه و سلامه عليه
كنيه : ابوالحسن ثاني ، ابوعليّ و... .
اءلقاب : رضا، صابر، زكيّ، وفيّ، وليّ، رضيّ، ضامن ، غريب ، نورالهدي ، سراج اللّه ، غيظ المحدّثين ، غياث المستغيثين و... .
پدر: امام موسي كاظم ، باب الحوائج إ لي اللّه عليه السلام .
مادر: شقراء، معروف به خيزران ، امّ البنين ، و بعضي گفته اند: نجمه بوده است .
نقش انگشتر: حضرت داراي سه انگشتر بود، كه نقش هر كدام به ترتيب عبارتند از:
(حَسْبيَ اللّهُ) ، (ما شاءَ اللّهُ وَ لا قُوَّةَ إ لاّ بِاللّهِ) ، (وَلييّ اللّهُ) .

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: غریب الغربا

ادامه مطلب
[ 15 / 6 / 1393 ] [ 21:26 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

ولادت هشتمین خورشید امامت

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا

 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: غریب الغربا
[ 15 / 6 / 1393 ] [ 21:13 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

حکم شرعی سایت های کلیکی

چند سال پیش شرکت هایی شروع به فعالیت کردند که با شعار هایی «بدون دردسر صاحب 30000 دلار شويد!» ، «شما هم مى توانيد در يك شب 20000000 تومان پول حلال به دست آوريد!» ، «طرح ملّى باقيات صالحات»، «هماى رحمت»، «اميدآوران ابتسام»، «طرح پيوند و همكارى»، «شجره انفاق»، «خيرانديشان جوان»، «كارگشاى انصار الموحّدين» و ... که طرز فعالیت آن ها به صورت زیرمجموعه گیری و در نهایت یک هرم تشکیل می دادند. ولی این فعالیت ها که یک نوع کلاه برداری بود در آمد حاصل از آن طبق نظر تمام مراجع تقلید حرام است.

امروزه سایت هایی نیز شروع به کار کردند که بتوانید به صورت کلیکی درآمد کسب کنید و در کنار آن زیرمجموعه گیری کنید ولی در میان آن ها سایت هایی وجود دارند که طرز فعالیت آن ها مانند شرکت های هرمی است و متأسفانه افراد زیادی در آن ها عضو شده اند. بنده برای عمل کردن به وظیفه ی شرعی خود یعنی امر به معروف و نهی از منکر این موضوع را با بخش پاسخگویی به مسائل شرعی دفتر آیت الله مکارم شیرازی در میان گذاشتم و آن ها نیز حکم این فعالیت را بیان کردند. کلیپ موجود در لینک زیر گفتگوی بنده با نماینده معظم له است. توصیه می شود این کلیپ را دانلود کنید ولی خواهشی که از شما دارم این است که برای دانستن تعداد دفعات دانلود شده لینک کلیپ را تغییر ندهید.

برای دانلود کلیک کنید

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: احکام شرعی

برچسب‌ها: در آمد اینترنتی
[ 4 / 6 / 1393 ] [ 15:14 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

مراسم تشییع شهید حامد هلالی در اروندکنار

شهید حامد هلالی در سال 1340 دیده به جهان گشود و در تاریخ 4 تیرماه سال 1367 در جزیره مجنون به شهادت رسید و پیکر پاکش پس از 26 سال به وطن بازگشت.

پیکر شهید حامد هلالی از روی پلاک هویت شناسایی شد.

پس از سال‌ها غربت و بی‌نشانی پیکر پاک شهید حامد هلالی از شهدای هشت سال دفاع مقدس به زادگاهش آبادان بازگشت.

پیکر پاک شهید هلالی پس از 26 سال توسط کمیته جستجوی مفقودین تفحص شد و به آغوش خانواده خود بازگشت.

از نکات قابل توجه این مراسم حضور نیافتن مادر شهید در مراسم استقبال از فرزند شهیدش بود زیرا در سال 1378 پس از 11 سال چشم انتظاری دار دنیا را وداع گفت.

پیکر مطهر شهید حامد هلالی در روز جمعه هم زمان با شهادت امام صادق(ع) در تاریخ 1393/5/31 بر دوش جوانان شهر شهید پرور اروندکنار تشییع شد و پس از آن به شهرستان آبادان منتقل شد.

برای سلامتی روح شهدا صلوات

آپلود عکس
[ 1 / 6 / 1393 ] [ 12:53 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]