نشانه پنجم : خروج یمانی و خراسانی

یکی از نشانه های حتمی ظهور آن است که سرداری از یمن قیام می کند و مردم را به حق و عدل دعوت می کند.در روایت های شیعه در این باره اخبار زیادی وجود دارد.در این جا با استفاده از روایات منابع معتبر،این نشانه را شرح می کنیم. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 6 / 1 / 1391 ] [ 22:51 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

نشانه چهارم : قتل نفس زکیه(سید حسنی)

نفس زکیه،یعنی فرد پاک و بی گناه؛کسی که قتلی انجام نداده و جرمی ندارد.در آستانه ظهور مهدی(عج) و در گیر و دار مبارزات زمینه ساز انقلاب ایشان فردی پاک و مخلص،در راه امام(عج) می کوشد و مظلومانه به قتل می رسد.وی از اولاد امام حسن مجتبی(ع) است که در روایات گاهی از او به« نفس زکیه» و « سید حسنی» یاد شده است. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 6 / 1 / 1391 ] [ 22:49 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

تيرهاى مرگ به خطا نمى رود

اميرمؤ منان على (عليه السلام ) وصى و جانشين پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله و سلم اشعار زير را در سوگ جانسوز پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم خواند:

الموت لا والد يبقى و لا ولدا                     هذا السبيل الى ان لاترى احدا

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: قسیم النار و الجنه

ادامه مطلب
[ 6 / 1 / 1391 ] [ 13:30 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

رسول خدا (ص ) از جنگ جمل خبر مى دهد

عبدالله بن مسعود گفت : به پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم عرض كردم : يا رسول الله صلى الله عليه و آله و سلم هر گاه از دنيا رحلت كردى چه كسى شما را غسل مى دهد؟ فرمود: هر پيغمبر را وصى او غسل مى دهد. عرض كردم يا رسول صلى الله عليه و آله و سلم وصى شما كيست ؟ فرمود: 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: قسیم النار و الجنه

ادامه مطلب
[ 6 / 1 / 1391 ] [ 13:23 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

دروغ

تعریف دروغ

با این که این واژه از واژه هایى است که همگى با معنا و مفهوم آن آشنا هستیم، در عین حال در میان دانشمندان در تعریف آن گفت و گوهاى زیادى است، بعضى دروغ گویی را به معناى عدم مطابقت محتواى سخن با واقعیت ذکر کرده اند، در حالى که بعضى دیگر آن را عدم مطابقت با تشخیص و اعتقاد گوینده مى دانند، و از آیه شریفه سوره منافقون براى این سخن استمداد جستند، آن جا که مى فرماید: 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: احکام شرعی

ادامه مطلب
[ 6 / 1 / 1391 ] [ 12:8 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

نشانه سوم : خسف

واژه خسف به معنای فرو رفتن و پنهان شدن است.یعنی به امر خدا دشمنان امام مهدی(عج) در دل زمین فرو می روند.بنا بر روایات،این حادثه شگفت در چند نقطه صورت می گیرد: یکی در منطقه بیداء می باشد که سرزمینی بین مکه و مدینه است.دیگری خسف در مشرق و نیز در مغرب است. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 4 / 1 / 1391 ] [ 22:47 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

على (ع ) هم نيكو شوهرى است!

على (عليه السلام ) مى فرمايد: چون آفتاب غروب كرد، رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم به ام سلمه فرمود كه فاطمه عليهاالسلام را نزد او بياورد.ام سلمه فاطمه عليهاالسلام را در حالى كه پيراهنش بر زمين كشيده مى شد آورد، دانه هاى درشت عرق از چهره فاطمه عليهاالسلام بر زمين مى چكيد از حجب و حيا چون نزديك پدر رسيد پاى وى لغزيد و بر زمين آمد رسول خدا فرمود: دخترم خداوند تو را در دنيا و اختر از لغزش حفظ كند، همين كه در برابر پدر ايستاد حضرت پرده از رخسار منورش بر گرفت و دست او را در دست شويش گذارد و گفت : خداوند پيوند تو با دخت پيامبر را مبارك گرداند، على ، فاطمه نيكو همسرى است ، آنگاه فرمود: فاطمه ! على هم نيكو شوهرى است . سپس ‍ فرمود: به اتاق خود رويد و منتظر من بمانيد. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: قسیم النار و الجنه
[ 4 / 1 / 1391 ] [ 8:50 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

سلام کردن خضر نبى به پيامبر (ص ) و على (ع )

روزى على (عليه السلام ) همراه پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم در يكى از راههاى مدينه عبور مى كردند ناگاه مردى بلند قامت و چهارشانه ... جلو آمد و بر پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم سلام كرد و احترام شايانى نمود سپس رو به على (عليه السلام ) كرد و گفت : سلام و رحمت و بركات خداوند بر تو اى خليفه چهارم ، آنگاه به رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم رو كرد و گفت : 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: قسیم النار و الجنه

ادامه مطلب
[ 4 / 1 / 1391 ] [ 7:49 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

نشانه دوم : ندای آسمانی

سه ندا در ماه رجب

محمد بن حنفیه می گوید از امیر المؤمنین(ع) شنیدم که پیامبر اکرم(ص) می فرمود: می بینم وقتی که همه مأیوس شده اند،ندایی از آسمان بلند می شود که دور و نزدیک، یکسان می شنوند و آن صدا رحمت برای مؤمنین و عذاب برای منافقین است، امیرالمؤمنین(ع) گفت:سؤال کردم:آن صدا چگونه است؟حضرت فرمود:سه ندا در ماه رجب می آید  

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 1 / 1 / 1391 ] [ 22:29 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

حج

احكام حج

1: « حَجّة الاسلام » بر هر مسلمانى، در تمام عمر، يك مرتبه واجب مى شود. و نبايد آن را از سالى كه مستطيع شده، تأخير بيندازد. تفصيل كامل احكام و اعمال حج را در « رساله مناسك حج » بيان نموده ايم و اينجا به طور مختصر بيان مى شود. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: احکام شرعی

ادامه مطلب
[ 1 / 1 / 1391 ] [ 11:42 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 14 15 16 17 18 ... 23 صفحه بعد