لواط

لوط بر وزن لفظ به معنای چادر، رداء، دو چیز به هم چسبیده، گل اندود کردن، چسبیدن و پنهان کردن است. تفخیذ در لغت به معنای هم زانو شدن، در گرفتن، در ران کردن چیزی آمده است. در فقهی (اللواط وطء الذكران من الآدمي بإيقاب و غيره) لواط، وطى دو مذكر از جنس آدم به واسطه دخول و غير آن مى‏باشد. و در ماده 108 قانون مجازات اسلامی آمده است "لواط وطی انسان مذکر است چه به صورت دخول یا تفخیذ."  

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: احکام شرعی

ادامه مطلب
[ 29 / 12 / 1390 ] [ 21:46 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

زنا

زنا به رابطه جنسی میان زن و مردی بدون وجود رابطه زوجیت میان آن‌ها گفته می‌شود. مردی که مرتکب زنا شده‌است را زانی، و زن زناکار را زانیه می‌خوانند.

در تمدن‌های بزرگ گذشته نظیر ایران باستان، روم، یونان، شبه جزیره عربستان در دوره پیش از اسلام، برای زنا تعاریف، تعابیر و حدود متفاوتی وجود داشته‌است. امروزه نیز در فرهنگ‌ها و ادیان و ملل مختلف برخوردهای متفاوتی با رابطهٔ جنسی خارج از ازدواج می‌شود. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: احکام شرعی

ادامه مطلب
[ 29 / 12 / 1390 ] [ 20:33 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

استمناء

 

زیان های استمناء:

در هر حال جوانان باید با سر و پنجه عقل و تفکر خودشان، این پرده های جهل و جنایت را که بر وی حساسترین حقایق مربوط به آنان انداخته شده پاره کنند و به جای فرار از درک حقیقت و پناه بردن به مطالبی که اثری جز تخدیر و گمراه ساختن افکار آن ها ندارد، بیندیشند و حقایق حسی و روشنی را که « حساب دو دو تا چهارتا » دارد را بررسی نمایند و سرانجام این انحرافات مرگبار را با چشم خود ببیند.

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: احکام شرعی

ادامه مطلب
[ 29 / 12 / 1390 ] [ 12:29 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

نشانه اول : خروج سفیانی

سفیانی شخصی است که قبل از قیام امام،خروج می کند و خروج او حتمی است. وی از اولاد ابوسفیان و مادرش هند جگر خوار است و چون از اولاد ابوسفیان می باشد او را «سفیانی» می خوانند. نام او عثمان،پدرش عنسبه از اولاد معاویه و از طرف مادر اردنی است. سفیانی از وادی «یابس»- اردن- می آید و در شام قیام می کند و درآن زمان شام در گیر است و سه گروه با هم می جنگند. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 28 / 12 / 1390 ] [ 22:27 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

اعتکاف

1- اعتکاف از مستحبات است ولی به نذر و مانند آن واجب می شود و قصد عبادت شرط است.

2- اعتکاف بیش از سه روز هم جایز است؛ ولی هر گاه دو روز اضافه می کند، روز سوم را برآن بیافزاید(بنابر احتیاط).

3- اعتکاف باید در مسجد جامع باشد و منظور از مسجد جامع، مسجدی است که قشرهای مختلف مردم شهر در آن شرکت دارند، بر خلاف مسجد محل و مسجد بازار که قشرخاصی درآن شرکت می کنند. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: احکام شرعی

ادامه مطلب
[ 28 / 12 / 1390 ] [ 20:41 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

علایم حتمی ظهور

علایم حتمی،نشانه هایی است که حتماً باید واقع شود و محدود و معدود است و وقوع آنها، مخصوص به زمان خودش می باشد و آن علایم در سال ظهور و قیام حضرت مهدی(عج) واقع می شود و پنج نشانه است:

1.خروج سفیانی

2.نداء

3.خسف

4. قتل نفس زکیه(سید حسنی)

5.خروج یمانی و خراسانی. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر
[ 27 / 12 / 1390 ] [ 22:26 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

بت شکن آخر

على (عليه السلام ) مى فرمايد: شبى رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم مرا نزد خويش فرا خواند. من در منزل همسرش خديجه نزد او حاضر شدم آنگاه فرمود على (آماده باش ) و از پى من حركت كن . سپس خود در جلو حركت كرد و من هم به دنبال آن حضرت حركت كردم تا آنى كه در دل آن شب به خانه خدا كعبه رسيديم ... 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: قسیم النار و الجنه

ادامه مطلب
[ 27 / 12 / 1390 ] [ 8:35 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

مأموریتی شبانه

على (عليه السلام ) مى فرمايد: در تاريكى شبى از شبهاى ظلمانى ، رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم كسى را به دنبال من فرستاد و مرا احضار كرد، آنگاه فرمود: هم اينك شمشير خود را برگير و برفراز كوه ابوقبيس برو و هر كه را بر قله آن يافتى هلاك گردان .

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: قسیم النار و الجنه

ادامه مطلب
[ 27 / 12 / 1390 ] [ 8:0 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

صدیق واقعی

على (عليه السلام) مى فرمايد روزى در كنار پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم در غار حرا ايستاده بودم كه ناگهان كوه به لرزه درآمد و تكان سختى خورد، حضرت به كوه اشاره فرمود و گفت : اى كوه آرام بگير، كه بر بالاى تو جز پيامبر و صديقى كه شاهد اوست كس ديگرى نيست . حضرت مى فرمايد: ديدم كه كوه فورا ساكت شد و در جاى خود قرار گرفت و اطاعت خود را از رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم نشان داد. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: قسیم النار و الجنه
[ 27 / 12 / 1390 ] [ 7:23 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

روزه

روزه آن است که انسان از « اذان صبح » تا « مغرب » برای اطاعت از فرمان خدا، از برخی کارها بپرهیزد.

در بیشتر روزهای سال، روزه گرفتن مستحب است؛ ولی در ماه مبارک رمضان واجب و در روز عید فطر و عید قربان حرام است. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: احکام شرعی

ادامه مطلب
[ 26 / 12 / 1390 ] [ 10:11 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 15 16 17 18 19 ... 23 صفحه بعد