9 ربیع الاول

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظرصدیقه شهیده
[ 11 / 10 / 1393 ] [ 23:31 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

ولادت منجی عالم بشریت مبارک

 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر
[ 23 / 3 / 1393 ] [ 1:22 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

نخستين رجعت كننده

نخستين كسى كه در جريان رجعت به دنيا باز مي گردد، امام حسين(ع) است با 75 هزار تن (1) امام صادق (ع) فرمود: اولين كسى كه به دنيا باز مي گردد، امام حسين (ع) و اصحاب با وفاي ايشان اند آن گاه يزيد و يارانش نيزبرمي گردند. امام حسين (ع) همه آن ها را مي كشد، دقيقا براى هر ضربتى يك ضريت مى زند. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 7 / 3 / 1391 ] [ 22:31 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

رجعت

در لغت به معناى بازگشت وبازگشتن به دنيا پس از انتقال به جهان ديگر است. و در اصطلاح بدين مفهوم است كه امامان خاندان وحى ورسالت (ع) وانبوهى ازكسانى كه جهان را بدرود گفته اند، بار ديگر پس از حضرت مهدى (ع) وپيش از شهادت او به خواست خداوند واراده حكيمانه او، بدين جهان باز مى گردند.  

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 7 / 3 / 1391 ] [ 22:25 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

حضور در تشييع پيكر آيت الله گلپايگاني

حضرت آيت‌الله امامي‌كاشاني عضو محترم شوراي نگهبان، در جلسه‌ي سوم مجلس ختمي كه در مسجد اعظم قم از طرف اساتيد حوزه‌ي علميه‌ي قم منبر بودند، فرمودند: يكي از افرادي كه مورد وثوق است و گاهي اخباري را در دسترسم قرار مي‌دهد گفت: در تشييع جنازه‌ي حضرت آيت‌الله گلپايگاني  

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 26 / 2 / 1391 ] [ 10:35 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

مهدى (ع) درمنابع اهل سنت

مهدویت و اعتقاد به وجود مهدى - عجل الله عالى فرجه - و ظهور او، اختصاص به مذهب تشیّع ندارد، بلکه محدثان بزرگ اهل سنت نیز احادیث مربوط به آن حضرت را از طریق گروه بسیارى از صحابه و تابعین در کتابهاى خویش نقل کرده‏اند، به طوریکه گذشته از کتب شیعه، کتب و آثار دیگر مذهب اسلامى (حنفى، شافعى، مالکى و حنبلى) نیز از روایات نبوى که درباره مهدى و ظهور او رسیده، سرشار است.

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 21 / 2 / 1391 ] [ 18:12 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

تشرفي كه 4000 سني را شيعه كرد!

سيد بحرالعلوم يمني، از علماي بزرگ زيريه در يمن بوده كه وجود حضرت ولي عصر عليه الصلوه والسلام را انكار مي‌كرده است .... تا اين‌كه آن جناب نامه‌اي كه حضرت آيت‌الله ابوالحسن اصفهاني رضوان‌الله تعالي‌عليه مي‌نويسد و براي اثبات وجود امام زمان (عج) دليل قاطعي درخواست مي‌كند. آيت‌الله اصفهاني در جواب مي‌نويسد: «جواب شما را بايد به طور حضوري بدهم، شما طي سفر به نجف‌اشرف مشرف شويد تا جواب را دريافت كنيد». 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 17 / 2 / 1391 ] [ 18:10 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

یاران امام

 ۱- عثمان بن سعید عمروى (متوفاى سال ۲۵۷ق.).

۲- محمد بن عثمان عمروى (متوفاى سال ۳۰۴ق.).

۳- حسین بن روح نوبختى (متوفاى سال ۳۲۶ق.).

۴- على بن محمد سمرى (متوفاى سال ۳۲۹ق.).

این چهار تن نماینده بلافصل امام زمان(ع) بودند که در ایام غیبت صغرى، پس از شهادت 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 15 / 2 / 1391 ] [ 18:8 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

ره یافتگان

1. اثبات وجود حضرت حجت(ع)

مرحوم آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی(ره) از آیات و مراجعی بود که بی واسطه به فیض ملاقات حضرت مهدی، صاحب الزمان ارواحنا له الفداه مشرف شده بود. یکی از آن موارد، قضیه شگرفی است که مرحوم شیخ محمد شریف رازی در جلد اول کتاب گنجینه دانشمندان نقل کرده است.
او می نویسد: 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 14 / 2 / 1391 ] [ 18:6 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

شفا یافتگان

در این بخش قضایای کسانی را می خوانید که بیماری لاعلاجی داشته اند و با توسل به 
حضرت حجت(عج) قطب عالم امکان، شفای عاجل یافتند.

1. شفای مردِ لال

در سال 1410 هجری ، شخصی به نام آقای بلورساز، خادم کشیک دوم آستان قدس رضوی، معجزه ای را از حضرت رضا(ع) نقل کرد به این قرار که: 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 10 / 2 / 1391 ] [ 18:4 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

مدعیان دروغین

مقدمه 

سخن از امام مهدى عليه السلام و اعتقاد به وجود گرانمايه او مساءله جديد يا پديده نوظهورى نيست بلكه ريشه قرآن دارد و سابقه تاريخى آن به عصر رسالت باز مى گردد.

اين انديشه پويا و عقيده راسخ از زمان پيامبر و امامان نور عليهم السلام تاكنون همواره در جامعه اسلامى ثابت و استوار بوده است . 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 5 / 2 / 1391 ] [ 18:2 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

خاطراتي از توجه امام راحل به امام زمان (عج)

شما دعا کنيد 

زمان شاه بود که پدرم شهيد شد. بعد که رفتيم پيش امام، گفتند: پدرت شهيد شده.

يک دفعه ديگر هم که پيش امام رفتيم از ايشان پرسيدم آقا امام زمان کي مي آيند؟ امام روي سرم دست کشيده و گفتند: «شما دعا کنيد، شما دعا کنيد».

******* 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 24 / 1 / 1391 ] [ 17:59 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

حضرت مهدى(ع) درآینه کلام معصومین

رسول اللّه (صلى الله علیه وآله وسلم) می فرمایند : 

لاتقوم الساعه حتى یقوم القائم الحق منّا و ذلک حین یأذن اللّه عزّوجلّ له و من تبعه نجا و من تخلّف عنه هلک. اللّه اللّه عباد اللّه فأتوه و لو على الثلج فانّه خلیفه اللّه عزّوجلّ و خلیفتى. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 24 / 1 / 1391 ] [ 17:57 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

حضرت مهدى (عج) و قرآن کریم

الف) همپاى قرآن: 

این که پیامبر اکرم (صلى الله علیه وآله وسلم) در سفارش مشهور خویش فرمود: انى تارک فیکم الثقلین کتاب اللّه و عترتى ما ان تمسّکتم بهما لن تضلّوا ابداً و بدین سان بر همپایى و همراهى خاندان خویش سلام اللّه علیهم با قرآن کریم، تأکید نمود، دلالت بر این دارد که در زمان ما، کتاب خدا قرآن کریم جز در کنار مهدى آل محمد (صلى الله علیه وآله وسلم) که یگانه ذخیره و باقیمانده این دودمان پاک است، کتاب هدایت انسانها نتواند بود و از گمراهى و سرگردانى مردم، جلوگیرى نتواند کرد. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 24 / 1 / 1391 ] [ 17:51 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

نشانه های ظاهری حضرت مهدی (عج)

امروزه بحثي مطرح است و آن اين است كه راز محبوب شدن فرد در يك جامعه چيست؟ ممكن است در اين باره نظريات گوناگوني مطرح شود كه برخي زيبايي و جمال را راز محبوبيت فرد بدانند، گروهي قدرت و توان جسمي را نشانه محبوبيت شخص در جامعه، همچون قهرمانان بدانند، دسته اي ديگر احسان و مهرباني و گذشت و عطوفت را ريشه محبوبيت فرد قلمداد نمايند و قومي نيز كمال علمي انسان را باعث جلب محبت ديگران به او بدانند 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 20 / 1 / 1391 ] [ 17:47 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

مهدی(عج) در تفاسیر اهل سنت

آیاتی از قران در مورد امام مهدی(عج) در تفاسیر اهل سنت 

آياتي از قرآن كريم دربارة حضرت مهدي (عج)است و روايات فراواني نيز عهده دار تفسير آن آياتند

و اكنون برخي از آن آيات از منظر مفسران اهل سنت به حضرت مهدي (عج) اختصاص دارند تقديمتان مي كنيم.

«هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى وَ دِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ» 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 20 / 1 / 1391 ] [ 17:42 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

آیا امام زمان(ع) در جزیره خضراء زندگی می کند؟

شخصی به نام «زین الدّین علی بن فضل مازندرانی»، در سال 690 ق. از سرزمین «بربر»، طی سفری به اقیانوس اطلس، سه روز با کشتی در دل آب، حرکت می کند تا به جزایر روافض (شیعیان) می رسد. در آنجا مطلع می شود که جزیره ای به نام جزیرة خضرا وجود دارد که فرزندان حضرت ولی عصر(ع) در آنجا زندگی می کنند. وی مدت چهل روز در همان محل اسکانش می ماند. پس از چهل روز، هفت کشتی حامل مواد غذایی، از جزیره خضرا، به این جزیره می آید.  

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 20 / 1 / 1391 ] [ 23:6 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

نهی اعلام زمان ظهور

چرا اعلام زمان ظهور نهي شده است؟ 

در اين روزها، نويسندگان زيادي اقدام به مشخّص كردن زمان ظهور امام زمان(ع) كرده‌اند. اين خود، نشان‌دهندة اشتياق و لحظه‌شماري مردم براي زودتر تحقّق يافتن بشارت‌هاي نبوي(ص) است كه طبق آن، صفحات تاريخ دگرگون مي‌شود و جهت حركت بشريّت را از ستم و بي‌عدالتي به سمت عدالت و دادپروري تغيير مي‌دهد. اين کار، يا از عشق زيادشان به حضرت بقيّـةالله(ع) سرچشمه مي‌گيرد يا از ناآگاهي آنها از حقايق واقعي. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 14 / 1 / 1391 ] [ 22:59 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

دلیل عدم ظهور

چرا حضرت مهدی(ع) ظهور نمی‌كند؟

پاسخ: برنامه حضرت مهدی(ع) با برنامه پیامبران و سایر پیشوایان یك تفاوت كلی دارد و آن این كه برنامه وی قانونگذاری نیست، بلكه یك برنامه به تمام معنی اجرایی در تمام جهان است. به این معنی كه او مأموریت دارد تمام اصول تعالیم اسلام را در جهان پیاده كند و اصول عدالت و دادگری و حق و حقیقت را در میان جامعه بشری بگستراند. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 14 / 1 / 1391 ] [ 22:57 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

حکومت جهانی مهدی(عج)

پیشرفت برق آسای علوم در عصر مهدی(عج):

در حدیثی از امام صادق (ع) می خوانیم:

علم و دانش بیست و هفت حرف (بیست و هفت شعبه و شاخه) است؛تمام آنچه پیامبران الهی برای مردم آوردند دو حرف بیشتر نبود،و مردم تا کنون جز آن دو حرف را نشناخته اند،اما هنگامی که قائم ما قیام کند بیست و پنج حرف دیگر را آشکار می سازد؛و در میان مردم منتشر می سازد؛و دو حرف را به آن ضمینه می کند تا بیست و هفت حرف کامل و منتشر گردد. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 6 / 1 / 1391 ] [ 22:55 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

فتنه دجال

یکی از اصحاب امام علی(ع) می گوید:امیر المؤمنین(ع) برای ما خطبه خواند و بعد از حمد و ثنای الهی، فرمود:قبل از آن که مرا از دست بدهید هرچه می خواهید بپرسید و سه بار این جمله را تکرار فرمود. صعصعه بن صوحان از جا بلند شده گفت:یا امیر المؤمنین، دجال چه وقت ظهور می کند؟ حضرت فرمود: بنشین که خدا حرف تو را شنید و دانست که چه ارائه کرده ای. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

برچسب‌ها: تفسیر شخصیت دجال از نظر آیت الله العظمی مکارم شیرازی

ادامه مطلب
[ 6 / 1 / 1391 ] [ 22:54 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

نشانه پنجم : خروج یمانی و خراسانی

یکی از نشانه های حتمی ظهور آن است که سرداری از یمن قیام می کند و مردم را به حق و عدل دعوت می کند.در روایت های شیعه در این باره اخبار زیادی وجود دارد.در این جا با استفاده از روایات منابع معتبر،این نشانه را شرح می کنیم. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 6 / 1 / 1391 ] [ 22:51 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

نشانه چهارم : قتل نفس زکیه(سید حسنی)

نفس زکیه،یعنی فرد پاک و بی گناه؛کسی که قتلی انجام نداده و جرمی ندارد.در آستانه ظهور مهدی(عج) و در گیر و دار مبارزات زمینه ساز انقلاب ایشان فردی پاک و مخلص،در راه امام(عج) می کوشد و مظلومانه به قتل می رسد.وی از اولاد امام حسن مجتبی(ع) است که در روایات گاهی از او به« نفس زکیه» و « سید حسنی» یاد شده است. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 6 / 1 / 1391 ] [ 22:49 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

نشانه سوم : خسف

واژه خسف به معنای فرو رفتن و پنهان شدن است.یعنی به امر خدا دشمنان امام مهدی(عج) در دل زمین فرو می روند.بنا بر روایات،این حادثه شگفت در چند نقطه صورت می گیرد: یکی در منطقه بیداء می باشد که سرزمینی بین مکه و مدینه است.دیگری خسف در مشرق و نیز در مغرب است. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 4 / 1 / 1391 ] [ 22:47 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

نشانه دوم : ندای آسمانی

سه ندا در ماه رجب

محمد بن حنفیه می گوید از امیر المؤمنین(ع) شنیدم که پیامبر اکرم(ص) می فرمود: می بینم وقتی که همه مأیوس شده اند،ندایی از آسمان بلند می شود که دور و نزدیک، یکسان می شنوند و آن صدا رحمت برای مؤمنین و عذاب برای منافقین است، امیرالمؤمنین(ع) گفت:سؤال کردم:آن صدا چگونه است؟حضرت فرمود:سه ندا در ماه رجب می آید  

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 1 / 1 / 1391 ] [ 22:29 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

نشانه اول : خروج سفیانی

سفیانی شخصی است که قبل از قیام امام،خروج می کند و خروج او حتمی است. وی از اولاد ابوسفیان و مادرش هند جگر خوار است و چون از اولاد ابوسفیان می باشد او را «سفیانی» می خوانند. نام او عثمان،پدرش عنسبه از اولاد معاویه و از طرف مادر اردنی است. سفیانی از وادی «یابس»- اردن- می آید و در شام قیام می کند و درآن زمان شام در گیر است و سه گروه با هم می جنگند. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 28 / 12 / 1390 ] [ 22:27 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

علایم حتمی ظهور

علایم حتمی،نشانه هایی است که حتماً باید واقع شود و محدود و معدود است و وقوع آنها، مخصوص به زمان خودش می باشد و آن علایم در سال ظهور و قیام حضرت مهدی(عج) واقع می شود و پنج نشانه است:

1.خروج سفیانی

2.نداء

3.خسف

4. قتل نفس زکیه(سید حسنی)

5.خروج یمانی و خراسانی. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر
[ 27 / 12 / 1390 ] [ 22:26 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

علایم غیر حتمی و دگرگونی عالم

چند روایت در این مورد وجود دارد: 

روایت اول:

شیخ صدوق در کتاب اکمال الدین از ابن عباس نقل می کند که: رسول اکرم(ص) فرمودند: به معراج پروردگارم بودم که خدا فرمود:آیا از میان انسان ها کسی را وزیر و برادر خود گرفته ای که خلیفه و وصی بعد از تو باشد؟ عرض کردم:پروردگارا شما انتخاب بفرمایید. خدا فرمود:  

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 23 / 12 / 1390 ] [ 22:24 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

نشانه های ظهور

دراین بخش از برخی نشانه ها که پیش از ظهور حضرت قائم (ع) تحقق می یابد،سخن می گوییم.نشانه هائی همچون فراگیر شدن فساد و ستم در تمام زمین و گسترش فحشا و گردن کشی و دگرگونیهای آسمان و قحط شدید و جنگهای خونین که دو سوم از ساکنان روی زمین را در کام خود فرو می برد،و ظهور کسی که دجال خوانده می شود و مردم را به باطل دعوت می کند و آنها نیز به گرد وی جمع می شوند و بالاخره ادعای بعضی که می گویند او مصلح اکبر است و سپس ناکامی او در متحقق ساختن مدعایش. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 21 / 12 / 1390 ] [ 22:23 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

وظیفه ما در زمان غیبت امام‏ زمان (عج)

وظيفه ما در زمان غيبت مانند وظيفه در زمان حضور امام معصوم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. گرچه آن حضرت از نظر ما غايب است، اما به ما اشراف و آگاهی دارد و بر اعمال و رفتار ما ناظر است. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 21 / 12 / 1390 ] [ 22:21 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد