لواط

لوط بر وزن لفظ به معنای چادر، رداء، دو چیز به هم چسبیده، گل اندود کردن، چسبیدن و پنهان کردن است. تفخیذ در لغت به معنای هم زانو شدن، در گرفتن، در ران کردن چیزی آمده است. در فقهی (اللواط وطء الذكران من الآدمي بإيقاب و غيره) لواط، وطى دو مذكر از جنس آدم به واسطه دخول و غير آن مى‏باشد. و در ماده 108 قانون مجازات اسلامی آمده است "لواط وطی انسان مذکر است چه به صورت دخول یا تفخیذ."  

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: احکام شرعی

ادامه مطلب
[ 29 / 12 / 1390 ] [ 21:46 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

زنا

زنا به رابطه جنسی میان زن و مردی بدون وجود رابطه زوجیت میان آن‌ها گفته می‌شود. مردی که مرتکب زنا شده‌است را زانی، و زن زناکار را زانیه می‌خوانند.

در تمدن‌های بزرگ گذشته نظیر ایران باستان، روم، یونان، شبه جزیره عربستان در دوره پیش از اسلام، برای زنا تعاریف، تعابیر و حدود متفاوتی وجود داشته‌است. امروزه نیز در فرهنگ‌ها و ادیان و ملل مختلف برخوردهای متفاوتی با رابطهٔ جنسی خارج از ازدواج می‌شود. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: احکام شرعی

ادامه مطلب
[ 29 / 12 / 1390 ] [ 20:33 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

استمناء

 

زیان های استمناء:

در هر حال جوانان باید با سر و پنجه عقل و تفکر خودشان، این پرده های جهل و جنایت را که بر وی حساسترین حقایق مربوط به آنان انداخته شده پاره کنند و به جای فرار از درک حقیقت و پناه بردن به مطالبی که اثری جز تخدیر و گمراه ساختن افکار آن ها ندارد، بیندیشند و حقایق حسی و روشنی را که « حساب دو دو تا چهارتا » دارد را بررسی نمایند و سرانجام این انحرافات مرگبار را با چشم خود ببیند.

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: احکام شرعی

ادامه مطلب
[ 29 / 12 / 1390 ] [ 12:29 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

اعتکاف

1- اعتکاف از مستحبات است ولی به نذر و مانند آن واجب می شود و قصد عبادت شرط است.

2- اعتکاف بیش از سه روز هم جایز است؛ ولی هر گاه دو روز اضافه می کند، روز سوم را برآن بیافزاید(بنابر احتیاط).

3- اعتکاف باید در مسجد جامع باشد و منظور از مسجد جامع، مسجدی است که قشرهای مختلف مردم شهر در آن شرکت دارند، بر خلاف مسجد محل و مسجد بازار که قشرخاصی درآن شرکت می کنند. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: احکام شرعی

ادامه مطلب
[ 28 / 12 / 1390 ] [ 20:41 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

روزه

روزه آن است که انسان از « اذان صبح » تا « مغرب » برای اطاعت از فرمان خدا، از برخی کارها بپرهیزد.

در بیشتر روزهای سال، روزه گرفتن مستحب است؛ ولی در ماه مبارک رمضان واجب و در روز عید فطر و عید قربان حرام است. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: احکام شرعی

ادامه مطلب
[ 26 / 12 / 1390 ] [ 10:11 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

غسل

گاهی برای نماز و هر کاری که باید با وضو انجام شود، باید غسل کرد؛ یعنی برای اطاعت از فرمان خداوند تمام بدن را شست.

غسل را به دو گونه ترتیبی و ارتماسی می توان انجام داد:

ترتیبی: ابتدا سر و گردن، سپس نیمه راست و بعد از آن نیمه چپ بدن شسته می شود.

ارتماسی: تمام بدن را باید در یک لحظه آب فرا بگیرد.لذا در صورتی می توان غسل ارتماسی انجام داد

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: احکام شرعی

ادامه مطلب
[ 26 / 12 / 1390 ] [ 8:53 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

نمازعید

در دو عید « فطر » و « قربان » خواندن نماز مخصوص عید، مستحب است.

وقت نمازعید

1- وقت نمازعید، از طلوع آفتاب تا ظهر است.

2- مستحب است نمازعید قربان بعد از بالا آمدن آفتاب خوانده شود.

3- مستحب است روزه داران در عید فطر، بعد از بلند شدن آفتاب، افطار کنند و زکات فطره را هم بدهند، سپس نماز عید را بخوانند. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: احکام شرعی

ادامه مطلب
[ 25 / 12 / 1390 ] [ 15:35 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

نماز شب

یکی از نمازهای مستحبی که ثواب بسیار زیادی دارد، نماز شب است.

نماز شب 11 رکعت است که بدین ترتیب خوانده می شود:

دو رکعت ---------- به نیت نافله شب

دو رکعت ---------- به نیت نافله شب

دو رکعت ---------- به نیت نافله شب 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: احکام شرعی

ادامه مطلب
[ 25 / 12 / 1390 ] [ 15:0 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

نماز غفیله

1- یکی از نمازهای مستحبی، نماز « غفیله » است که پس از نماز مغرب خوانده می شود.

2- نماز غفیله دو رکعت است؛ در رکعت اول پس از حمد،به جای سوره، این آیه خوانده می شود:

« و ذا النون اذ ذهب مغاضبا فضن ان لن نقدر علیه فنادی فی الظلمات ان لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین فاستجبنا له و نجیناه من الغم و کذالک ننجی المؤمنین » 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: احکام شرعی

ادامه مطلب
[ 25 / 12 / 1390 ] [ 14:40 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

نماز آیات

وقتی خورشید یا ماه می گیرد یا زلزله ای رخ می دهد، نماز آیات واجب است، هر چند هیچ کس نترسد.

اگر حوادث طبیعی دیگر، مانند صاعقه شود یا بادهای زرد و سرخ بوزد و بیشتر مردم بترسند، واجب است همگی رو به سوی خدا کرده و دو رکعت نماز، که نامش « آیات » است بخوانند. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: احکام شرعی

ادامه مطلب
[ 25 / 12 / 1390 ] [ 11:25 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

نماز قضا

به نمازی که در وقت معین آن خوانده شود« نماز اداء » می گویند.

نمازی را که بعد از وقت خوانده می شود« نماز قضا » می گویند.

انسان باید نمازهای واجب را در وقت خود بخواند و چنانچه بدون عذر نمازی از او قضا شود، گناهکار است و باید توبه کرده و قضای آن را هم به جا آورد. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: احکام شرعی

ادامه مطلب
[ 25 / 12 / 1390 ] [ 11:9 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

نماز مسافر

انسان باید در سفر، نمازهای چهار رکعتی را شکسته (یعنی دو رکعتی) به جا آورد؛ به شرط آنکه مسافتی که در مسافرت طی می کند، هشت فرسخ شرعی و رفت و آمد جمعا بشود 45 کیلومتر یعنی به اندازه 22/5 کیلومتر از محل سکونت دور شود و از آنجا که سفر را آغاز کرده، به اندازه ای دور شود که دیوارهای آنجا را نبیند و اذان آنجا را نشنود؛ ولی اگر پیش از آن بخواهد نماز بخواند، نمازش تمام است. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: احکام شرعی

ادامه مطلب
[ 24 / 12 / 1390 ] [ 22:0 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

نماز جمعه

از نمازهایی که باید به جماعت خوانده شود و به تنهایی نمی توان خواند، نماز بسیار با عظمت جمعه است.
نماز جمعه، زیباترین گردهمایی هفتگی مسلمانان و عالی ترین عبادت سیاسی هر هفته خداپرستان است. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: احکام شرعی

ادامه مطلب
[ 24 / 12 / 1390 ] [ 21:58 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

نماز جماعت

یکی از مراسم پرشکوه و با عظمت اسلامی،« نماز جماعت » است.

در روایات اسلامی برای شرکت در نماز جماعت، ثواب بسیاری شمرده شده است، تا جایی که اگر تعداد نمازگزاران، بیش از ده نفر باشد، ثواب آن قابل شمارش نیست. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: احکام شرعی

ادامه مطلب
[ 24 / 12 / 1390 ] [ 9:12 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

نماز های شبانه روزی

نماز بهترین حالت بندگی خداست و در میان اعمال واجب دارای اهمیت ویژه ای است، نماز دستور خداوند بزرگ برای انسانهای پاک و وارسته است و نماز خواندن، اطاعت فرمان اوست.

نماز مانند نهر آبی است که نماز گذار، روزی پنج مرتبه خود را در آن شست و شو می دهد. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: احکام شرعی

ادامه مطلب
[ 12 / 12 / 1390 ] [ 10:57 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

نجاسات:

چه چیزهایی آلوده و نجس هستند؟

این چیزها آلوده و نجس هستند:

* ادرار(بول)

* مدفوع(غایط)

* منی 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: احکام شرعی

ادامه مطلب
[ 11 / 12 / 1390 ] [ 21:37 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

پاک کننده ها(مطهرات)

مطهرات 12 چیز هستند که عبارتند از:آب - زمین - آفتاب - اتحاله - انقلاب - ثلثان شدن - انتقال - اسلام آوردن - تبعیت - برطرف شدن عین نجاست - استبراء حیوان نجاست خوار - غائب شدن مسلمان.

ما در این جا به معرفی چندتا از این ها می پردازیم

آب: یکی از پاک کننده هاست و بسیاری از چیزهای آلوده و نجس را پاک می کند. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: احکام شرعی

ادامه مطلب
[ 7 / 12 / 1390 ] [ 23:9 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

آشنایی با دستورات دینی

1-واجب: به کارهایی که انجام دادن آن ها لازمه ی پیمودن راه سعادت است و بدون آن ها این راه طی نمی شود گفته می شود.

2-حرام: به کارهایی که مانع پیمودن راه سعادت می شوند و انسان را از مسیر خوشبختی دور می کنند گغته می شود.

3- مستحب: کار هایی که عمل به آنها لازم نیست ولی رسیدن به کمال و بزرگی را برای انسان آسان تر می کنند مستحب می گویند

4- مکروه: کارهایی نیز وجود دارند که هرچند مانع از پیمودن راه سعادت نمی شوند ولی ار سرعت آن می کاهند و رسیدن به درجات کمال و بزرگی را از فرد سلب می کنند. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: احکام شرعی

ادامه مطلب
[ 7 / 12 / 1390 ] [ 22:37 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

نشانه اول : خروج سفیانی

سفیانی شخصی است که قبل از قیام امام،خروج می کند و خروج او حتمی است. وی از اولاد ابوسفیان و مادرش هند جگر خوار است و چون از اولاد ابوسفیان می باشد او را «سفیانی» می خوانند. نام او عثمان،پدرش عنسبه از اولاد معاویه و از طرف مادر اردنی است. سفیانی از وادی «یابس»- اردن- می آید و در شام قیام می کند و درآن زمان شام در گیر است و سه گروه با هم می جنگند. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 28 / 12 / 1390 ] [ 22:27 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

علایم حتمی ظهور

علایم حتمی،نشانه هایی است که حتماً باید واقع شود و محدود و معدود است و وقوع آنها، مخصوص به زمان خودش می باشد و آن علایم در سال ظهور و قیام حضرت مهدی(عج) واقع می شود و پنج نشانه است:

1.خروج سفیانی

2.نداء

3.خسف

4. قتل نفس زکیه(سید حسنی)

5.خروج یمانی و خراسانی. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر
[ 27 / 12 / 1390 ] [ 22:26 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

علایم غیر حتمی و دگرگونی عالم

چند روایت در این مورد وجود دارد: 

روایت اول:

شیخ صدوق در کتاب اکمال الدین از ابن عباس نقل می کند که: رسول اکرم(ص) فرمودند: به معراج پروردگارم بودم که خدا فرمود:آیا از میان انسان ها کسی را وزیر و برادر خود گرفته ای که خلیفه و وصی بعد از تو باشد؟ عرض کردم:پروردگارا شما انتخاب بفرمایید. خدا فرمود:  

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 23 / 12 / 1390 ] [ 22:24 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

نشانه های ظهور

دراین بخش از برخی نشانه ها که پیش از ظهور حضرت قائم (ع) تحقق می یابد،سخن می گوییم.نشانه هائی همچون فراگیر شدن فساد و ستم در تمام زمین و گسترش فحشا و گردن کشی و دگرگونیهای آسمان و قحط شدید و جنگهای خونین که دو سوم از ساکنان روی زمین را در کام خود فرو می برد،و ظهور کسی که دجال خوانده می شود و مردم را به باطل دعوت می کند و آنها نیز به گرد وی جمع می شوند و بالاخره ادعای بعضی که می گویند او مصلح اکبر است و سپس ناکامی او در متحقق ساختن مدعایش. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 21 / 12 / 1390 ] [ 22:23 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

وظیفه ما در زمان غیبت امام‏ زمان (عج)

وظيفه ما در زمان غيبت مانند وظيفه در زمان حضور امام معصوم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. گرچه آن حضرت از نظر ما غايب است، اما به ما اشراف و آگاهی دارد و بر اعمال و رفتار ما ناظر است. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 21 / 12 / 1390 ] [ 22:21 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

نقش‌ ايرانيان‌ در ظهور امام‌ مهدي‌(ع‌) چيست‌؟

 آيا در ميان‌ سيصدوسيزده‌ ياران‌ خاص‌ امام‌ زمان‌(ع‌) از ايرانيان‌ نيز كساني‌ وجود دارند؟ و به‌طور كلي‌ نقش‌ ايرانيان‌ در ظهور امام‌ مهدي‌(ع‌) چيست‌؟ 

آنچه‌ از روايات‌ فهميده‌ مي‌شود اين‌ است‌ كه‌ اين‌ سيصد و سيزده‌ تن‌ از ياران‌ اصلي‌ حضرت‌ مهدي‌(ع‌) بوده‌ و فرماندهي‌ سپاه‌ ايشان‌ را برعهده‌ دارند و داراي‌ ويژگيهاي‌ خاصي‌ نظير ايمان‌ قوي‌، اخلاص‌، توانايي‌ بالاي‌ مديريتي‌، آگاهي‌ به‌ دين‌ اسلام‌ هستند تا بتوانند از عهدة‌ مسؤوليت‌ سنگيني‌ كه‌ به‌ عهده‌ دارند، برآيند. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 18 / 12 / 1390 ] [ 22:18 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

راه برقراری ارتباط با امام زمان (عج)

 راه به وجود آمدن ارتباط روحى باحضرت مهدى علیه السلام 
به طور كلى ارتباط روحى با هریك از معصومان علیهم السلام نیازمند مقدماتى است كه با تحقق آنها مى توانیم به آن دست یافت. به عنوان مثال، براى دیدن امام عصرعلیه السلام در عالم رؤیا و خواب، دستورالعمل هایى در كتاب هاى دعا ذكر شده است كه با انجام آن دستورات مى توان در عالم رؤیا به محضر امام عصر ارواحنا فداه شرفیاب شد؛ همچنین در ارتباط روحى نیز باید با انجام اعمالى كه موجب حصول این ارتباط مى شود، خود را آماده ى این نوع ارتباط كرد.

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 18 / 12 / 1390 ] [ 22:11 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

نقش زنان در دوران غیبت و ظهور

امروز بانوان همانند بسيارى از مردم به آينده مى انديشند؛ به يك انقلاب جهانى و يك حكومت موعود، كه چگونه در برابر قدرتهاى بزرگ غلبه پيدا مى كند! آيا برنامه هاى اوچيست؟ چه كسانى با او همكارى مى كنند و زنان در آن زمان چه نقشى دارند؟ دشمنانش چه كسانى اند و راز و رمز موفقيتش در گرو چيست؟ 
ما در اين نوشتار كوتاه نقش زنان در ايّام غيبت و ظهور امام زمان، عليه السلام، را مورد بررسى قرار مى دهيم. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 8 / 12 / 1390 ] [ 21:43 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

امامت وكودكی

چگونه ممكن است حضرت مهدى(عج) امام دوازدهم شیعیان كه بعد از وفات پدرش امام حسن عسكرى(ع) پنج ساله بود امام شود،

آیا ممكن است كودكى پنچ ساله پیشوایى مسلمین را داشته باشد؟

اولا: اگر در اخبار اهل بیت (علیهم السلام) تأمل شود معلوم مى گردد كه مقام نبوت و امامت یك مقام ظاهرى ناچیز نیست كه هر كسى صلاحیت آن را داشته باشد بلكه نبوت مقام ارجمندى است كه شخص واجد آن مقام با حق تعالى ارتباط و اتصال داشته از افاضات و علوم عوالم غیبى برخوردار مى شود، 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 18 / 12 / 1390 ] [ 21:42 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

دوران كودكی حضرت مهدی(علیه السّلام ) در زمان حیات پدر

از آن جا كه شروع غیبت صغرا را از هنگام تولّد حضرت مهدی ـ علیه السّلام ـ به حساب می آورند ، بد نیست كه نظری گذرا به زندگانی حضرتش در زمان حیات پدر بزرگوارشان بیفكنیم. 

واضح است كه حضرت مهدی ـ علیه السّلام ـ در سامراء و تحت سرپرستی پدرشان حضرت امام حسن عسكری ـ علیه السّلام ـ ـ در حالی كه در طول زندگانیشان مشمول عنایات و عواطف پدر می‌بودند ـ زندگی می‌فرمودند.  

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 11 / 12 / 1390 ] [ 21:41 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

ولادت حضرت مهدی(عج)

علما و محدثین امامیه، از جمله علامه مجلسی، شیخ مفید، شیخ صدوق (ره) و... اتفاق بر آن دارند كه حضرت مهدی (عج) در نیمه شعبان سال 255 در سامرا چشم به جهان گشود. واز آنجا كه مسئله ولادت امام مهدی (عج) از منظرشیعه امامیه مشهور است تنها به صورت اجمالی به ذكر برخی از ادله ولادت ان حضرت می پردازیم :   

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 8 / 12 / 1390 ] [ 21:40 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

بشارت پیامبر اکرم(ص) به تولد حضرت مهدی(عج)

پیامبر اکرم (ص) ظهور حضرت مهدی (عج) را در روایات متعددی خبر داده است و این احادیث را تنها راویان و محدثان شیعه نقل نکرده اند. بلکه، محدثان بزرگ اهل سنت نیز مانند:

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 5 / 12 / 1390 ] [ 21:32 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]