فتنه دجال

یکی از اصحاب امام علی(ع) می گوید:امیر المؤمنین(ع) برای ما خطبه خواند و بعد از حمد و ثنای الهی، فرمود:قبل از آن که مرا از دست بدهید هرچه می خواهید بپرسید و سه بار این جمله را تکرار فرمود. صعصعه بن صوحان از جا بلند شده گفت:یا امیر المؤمنین، دجال چه وقت ظهور می کند؟ حضرت فرمود: بنشین که خدا حرف تو را شنید و دانست که چه ارائه کرده ای. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

برچسب‌ها: تفسیر شخصیت دجال از نظر آیت الله العظمی مکارم شیرازی

ادامه مطلب
[ 6 / 1 / 1391 ] [ 22:54 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

نشانه پنجم : خروج یمانی و خراسانی

یکی از نشانه های حتمی ظهور آن است که سرداری از یمن قیام می کند و مردم را به حق و عدل دعوت می کند.در روایت های شیعه در این باره اخبار زیادی وجود دارد.در این جا با استفاده از روایات منابع معتبر،این نشانه را شرح می کنیم. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 6 / 1 / 1391 ] [ 22:51 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

نشانه چهارم : قتل نفس زکیه(سید حسنی)

نفس زکیه،یعنی فرد پاک و بی گناه؛کسی که قتلی انجام نداده و جرمی ندارد.در آستانه ظهور مهدی(عج) و در گیر و دار مبارزات زمینه ساز انقلاب ایشان فردی پاک و مخلص،در راه امام(عج) می کوشد و مظلومانه به قتل می رسد.وی از اولاد امام حسن مجتبی(ع) است که در روایات گاهی از او به« نفس زکیه» و « سید حسنی» یاد شده است. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 6 / 1 / 1391 ] [ 22:49 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

نشانه سوم : خسف

واژه خسف به معنای فرو رفتن و پنهان شدن است.یعنی به امر خدا دشمنان امام مهدی(عج) در دل زمین فرو می روند.بنا بر روایات،این حادثه شگفت در چند نقطه صورت می گیرد: یکی در منطقه بیداء می باشد که سرزمینی بین مکه و مدینه است.دیگری خسف در مشرق و نیز در مغرب است. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 4 / 1 / 1391 ] [ 22:47 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

نشانه دوم : ندای آسمانی

سه ندا در ماه رجب

محمد بن حنفیه می گوید از امیر المؤمنین(ع) شنیدم که پیامبر اکرم(ص) می فرمود: می بینم وقتی که همه مأیوس شده اند،ندایی از آسمان بلند می شود که دور و نزدیک، یکسان می شنوند و آن صدا رحمت برای مؤمنین و عذاب برای منافقین است، امیرالمؤمنین(ع) گفت:سؤال کردم:آن صدا چگونه است؟حضرت فرمود:سه ندا در ماه رجب می آید  

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 1 / 1 / 1391 ] [ 22:29 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

نشانه اول : خروج سفیانی

سفیانی شخصی است که قبل از قیام امام،خروج می کند و خروج او حتمی است. وی از اولاد ابوسفیان و مادرش هند جگر خوار است و چون از اولاد ابوسفیان می باشد او را «سفیانی» می خوانند. نام او عثمان،پدرش عنسبه از اولاد معاویه و از طرف مادر اردنی است. سفیانی از وادی «یابس»- اردن- می آید و در شام قیام می کند و درآن زمان شام در گیر است و سه گروه با هم می جنگند. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 28 / 12 / 1390 ] [ 22:27 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

علایم حتمی ظهور

علایم حتمی،نشانه هایی است که حتماً باید واقع شود و محدود و معدود است و وقوع آنها، مخصوص به زمان خودش می باشد و آن علایم در سال ظهور و قیام حضرت مهدی(عج) واقع می شود و پنج نشانه است:

1.خروج سفیانی

2.نداء

3.خسف

4. قتل نفس زکیه(سید حسنی)

5.خروج یمانی و خراسانی. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر
[ 27 / 12 / 1390 ] [ 22:26 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

علایم غیر حتمی و دگرگونی عالم

چند روایت در این مورد وجود دارد: 

روایت اول:

شیخ صدوق در کتاب اکمال الدین از ابن عباس نقل می کند که: رسول اکرم(ص) فرمودند: به معراج پروردگارم بودم که خدا فرمود:آیا از میان انسان ها کسی را وزیر و برادر خود گرفته ای که خلیفه و وصی بعد از تو باشد؟ عرض کردم:پروردگارا شما انتخاب بفرمایید. خدا فرمود:  

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 23 / 12 / 1390 ] [ 22:24 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

نشانه های ظهور

دراین بخش از برخی نشانه ها که پیش از ظهور حضرت قائم (ع) تحقق می یابد،سخن می گوییم.نشانه هائی همچون فراگیر شدن فساد و ستم در تمام زمین و گسترش فحشا و گردن کشی و دگرگونیهای آسمان و قحط شدید و جنگهای خونین که دو سوم از ساکنان روی زمین را در کام خود فرو می برد،و ظهور کسی که دجال خوانده می شود و مردم را به باطل دعوت می کند و آنها نیز به گرد وی جمع می شوند و بالاخره ادعای بعضی که می گویند او مصلح اکبر است و سپس ناکامی او در متحقق ساختن مدعایش. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 21 / 12 / 1390 ] [ 22:23 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

وظیفه ما در زمان غیبت امام‏ زمان (عج)

وظيفه ما در زمان غيبت مانند وظيفه در زمان حضور امام معصوم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. گرچه آن حضرت از نظر ما غايب است، اما به ما اشراف و آگاهی دارد و بر اعمال و رفتار ما ناظر است. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 21 / 12 / 1390 ] [ 22:21 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

نقش‌ ايرانيان‌ در ظهور امام‌ مهدي‌(ع‌) چيست‌؟

 آيا در ميان‌ سيصدوسيزده‌ ياران‌ خاص‌ امام‌ زمان‌(ع‌) از ايرانيان‌ نيز كساني‌ وجود دارند؟ و به‌طور كلي‌ نقش‌ ايرانيان‌ در ظهور امام‌ مهدي‌(ع‌) چيست‌؟ 

آنچه‌ از روايات‌ فهميده‌ مي‌شود اين‌ است‌ كه‌ اين‌ سيصد و سيزده‌ تن‌ از ياران‌ اصلي‌ حضرت‌ مهدي‌(ع‌) بوده‌ و فرماندهي‌ سپاه‌ ايشان‌ را برعهده‌ دارند و داراي‌ ويژگيهاي‌ خاصي‌ نظير ايمان‌ قوي‌، اخلاص‌، توانايي‌ بالاي‌ مديريتي‌، آگاهي‌ به‌ دين‌ اسلام‌ هستند تا بتوانند از عهدة‌ مسؤوليت‌ سنگيني‌ كه‌ به‌ عهده‌ دارند، برآيند. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 18 / 12 / 1390 ] [ 22:18 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

راه برقراری ارتباط با امام زمان (عج)

 راه به وجود آمدن ارتباط روحى باحضرت مهدى علیه السلام 
به طور كلى ارتباط روحى با هریك از معصومان علیهم السلام نیازمند مقدماتى است كه با تحقق آنها مى توانیم به آن دست یافت. به عنوان مثال، براى دیدن امام عصرعلیه السلام در عالم رؤیا و خواب، دستورالعمل هایى در كتاب هاى دعا ذكر شده است كه با انجام آن دستورات مى توان در عالم رؤیا به محضر امام عصر ارواحنا فداه شرفیاب شد؛ همچنین در ارتباط روحى نیز باید با انجام اعمالى كه موجب حصول این ارتباط مى شود، خود را آماده ى این نوع ارتباط كرد.

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 18 / 12 / 1390 ] [ 22:11 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

نقش زنان در دوران غیبت و ظهور

امروز بانوان همانند بسيارى از مردم به آينده مى انديشند؛ به يك انقلاب جهانى و يك حكومت موعود، كه چگونه در برابر قدرتهاى بزرگ غلبه پيدا مى كند! آيا برنامه هاى اوچيست؟ چه كسانى با او همكارى مى كنند و زنان در آن زمان چه نقشى دارند؟ دشمنانش چه كسانى اند و راز و رمز موفقيتش در گرو چيست؟ 
ما در اين نوشتار كوتاه نقش زنان در ايّام غيبت و ظهور امام زمان، عليه السلام، را مورد بررسى قرار مى دهيم. 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 8 / 12 / 1390 ] [ 21:43 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

امامت وكودكی

چگونه ممكن است حضرت مهدى(عج) امام دوازدهم شیعیان كه بعد از وفات پدرش امام حسن عسكرى(ع) پنج ساله بود امام شود،

آیا ممكن است كودكى پنچ ساله پیشوایى مسلمین را داشته باشد؟

اولا: اگر در اخبار اهل بیت (علیهم السلام) تأمل شود معلوم مى گردد كه مقام نبوت و امامت یك مقام ظاهرى ناچیز نیست كه هر كسى صلاحیت آن را داشته باشد بلكه نبوت مقام ارجمندى است كه شخص واجد آن مقام با حق تعالى ارتباط و اتصال داشته از افاضات و علوم عوالم غیبى برخوردار مى شود، 

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 18 / 12 / 1390 ] [ 21:42 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

دوران كودكی حضرت مهدی(علیه السّلام ) در زمان حیات پدر

از آن جا كه شروع غیبت صغرا را از هنگام تولّد حضرت مهدی ـ علیه السّلام ـ به حساب می آورند ، بد نیست كه نظری گذرا به زندگانی حضرتش در زمان حیات پدر بزرگوارشان بیفكنیم. 

واضح است كه حضرت مهدی ـ علیه السّلام ـ در سامراء و تحت سرپرستی پدرشان حضرت امام حسن عسكری ـ علیه السّلام ـ ـ در حالی كه در طول زندگانیشان مشمول عنایات و عواطف پدر می‌بودند ـ زندگی می‌فرمودند.  

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 11 / 12 / 1390 ] [ 21:41 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

ولادت حضرت مهدی(عج)

علما و محدثین امامیه، از جمله علامه مجلسی، شیخ مفید، شیخ صدوق (ره) و... اتفاق بر آن دارند كه حضرت مهدی (عج) در نیمه شعبان سال 255 در سامرا چشم به جهان گشود. واز آنجا كه مسئله ولادت امام مهدی (عج) از منظرشیعه امامیه مشهور است تنها به صورت اجمالی به ذكر برخی از ادله ولادت ان حضرت می پردازیم :   

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 8 / 12 / 1390 ] [ 21:40 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

بشارت پیامبر اکرم(ص) به تولد حضرت مهدی(عج)

پیامبر اکرم (ص) ظهور حضرت مهدی (عج) را در روایات متعددی خبر داده است و این احادیث را تنها راویان و محدثان شیعه نقل نکرده اند. بلکه، محدثان بزرگ اهل سنت نیز مانند:

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: منتظر

ادامه مطلب
[ 5 / 12 / 1390 ] [ 21:32 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد