حکم شرعی سایت های کلیکی

چند سال پیش شرکت هایی شروع به فعالیت کردند که با شعار هایی «بدون دردسر صاحب 30000 دلار شويد!» ، «شما هم مى توانيد در يك شب 20000000 تومان پول حلال به دست آوريد!» ، «طرح ملّى باقيات صالحات»، «هماى رحمت»، «اميدآوران ابتسام»، «طرح پيوند و همكارى»، «شجره انفاق»، «خيرانديشان جوان»، «كارگشاى انصار الموحّدين» و ... که طرز فعالیت آن ها به صورت زیرمجموعه گیری و در نهایت یک هرم تشکیل می دادند. ولی این فعالیت ها که یک نوع کلاه برداری بود در آمد حاصل از آن طبق نظر تمام مراجع تقلید حرام است.

امروزه سایت هایی نیز شروع به کار کردند که بتوانید به صورت کلیکی درآمد کسب کنید و در کنار آن زیرمجموعه گیری کنید ولی در میان آن ها سایت هایی وجود دارند که طرز فعالیت آن ها مانند شرکت های هرمی است و متأسفانه افراد زیادی در آن ها عضو شده اند. بنده برای عمل کردن به وظیفه ی شرعی خود یعنی امر به معروف و نهی از منکر این موضوع را با بخش پاسخگویی به مسائل شرعی دفتر آیت الله مکارم شیرازی در میان گذاشتم و آن ها نیز حکم این فعالیت را بیان کردند. کلیپ موجود در لینک زیر گفتگوی بنده با نماینده معظم له است. توصیه می شود این کلیپ را دانلود کنید ولی خواهشی که از شما دارم این است که برای دانستن تعداد دفعات دانلود شده لینک کلیپ را تغییر ندهید.

برای دانلود کلیک کنید

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: احکام شرعی

برچسب‌ها: در آمد اینترنتی
[ 4 / 6 / 1393 ] [ 15:14 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

مراسم تشییع شهید حامد هلالی در اروندکنار

شهید حامد هلالی در سال 1340 دیده به جهان گشود و در تاریخ 4 تیرماه سال 1367 در جزیره مجنون به شهادت رسید و پیکر پاکش پس از 26 سال به وطن بازگشت.

پیکر شهید حامد هلالی از روی پلاک هویت شناسایی شد.

پس از سال‌ها غربت و بی‌نشانی پیکر پاک شهید حامد هلالی از شهدای هشت سال دفاع مقدس به زادگاهش آبادان بازگشت.

پیکر پاک شهید هلالی پس از 26 سال توسط کمیته جستجوی مفقودین تفحص شد و به آغوش خانواده خود بازگشت.

از نکات قابل توجه این مراسم حضور نیافتن مادر شهید در مراسم استقبال از فرزند شهیدش بود زیرا در سال 1378 پس از 11 سال چشم انتظاری دار دنیا را وداع گفت.

پیکر مطهر شهید حامد هلالی در روز جمعه هم زمان با شهادت امام صادق(ع) در تاریخ 1393/5/31 بر دوش جوانان شهر شهید پرور اروندکنار تشییع شد و پس از آن به شهرستان آبادان منتقل شد.

برای سلامتی روح شهدا صلوات

آپلود عکس
[ 1 / 6 / 1393 ] [ 12:53 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

زندگی نامه امام صادق

ولادت امام و نامگذاری

امام جعفر صادق، امام ششم شیعیان، در هفدهم ربیع الاول سال 83 هجری قمری در مدینه متولد گردید. کنیه ایشان ابو عبدالله و لقبشان صادق می باشد. پدر ارجمندشان امام باقر و مادرش ام فروة است. رسول خدا سالها قبل ولادت آن حضرت را خبر داده و فرموده بود نام او را صادق بگذارید، زیرا از فرزندان او کسی است که همنام اوست، اما دروغ می گوید «جعفر کذّاب».

به ادامه مطلب مراجعه کنید:

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: شیخ الائمه

ادامه مطلب
[ 31 / 5 / 1393 ] [ 11:48 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

خلاصه حالات هشتمين معصوم ، ششمين اختر امامت


آن حضرت هنگام طلوع سپيده صبح ، روز جمعه يا دوشنبه ، هفدهم ربيع الا وّل يا اوّل رجب ، سال 80 يا 83 هجرى قمرى در مدينه منوّره ديده به جهان گشود.
نام : جعفر صلوات اللّه و سلامه عليه .
كنيه : ابو عبداللّه ، ابو اسماعيل ، ابو موسى ، ابو اسحاق .
لقب : صادق ، صابر، فاضل ، طاهر، شيخ ، صادق آل محمّد، باقى ، منجى ، كامل ، كافل ، عالم و ... .
پدر: امام محمّد باقر، باقر علم الا وّلين والا خرين عليه السلام .
مادر: فاطمه ، معروف به امّ فروه ، دختر قاسم بن محمّد بن ابى بكر مى باشد.
نقش انگشتر: حضرت داراى چهار انگشتر بود، كه نقش هر كدام به ترتيب عبارتند از: (اللّهُ وَليّي وَ عِصْمَتى مِنْ خَلْقِهِ) ، (اللّهُ خالِقُ كُلِّ شَيْى ءٍ) ، (اءنْتَ ثِقَتى فَاعْصِمْنى مِنْ خَلْقِكَ) ، (ما شاءَاللّهُ لا قُوَّةَ إ لاّ باللّهِ).
دربان : مفضّل بن عمر است ، و نيز بعضى محمّد بن سنان را گفته اند.
مدّت امامت : حضرت در سنين 34 سالگى ، روز دوشنبه ، هفتم ذى الحجّه يا ربيع الا وّل ، در سال 114 هجرى ، پس از شهادت پدر بزرگوارش به منصب امامت و خلافت رسيد و حدود 34 سال امامت و هدايت جامعه اسلامى را بر عهده داشت .

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: شیخ الائمه
[ 31 / 5 / 1393 ] [ 11:45 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

شهادت امام جعفر صادق

آپلود عکس
[ 31 / 5 / 1393 ] [ 11:40 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

سالروز بازگشت آزادگان به وطن

[ 26 / 5 / 1393 ] [ 11:14 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

توجیهی بی اساس بر اهانت

 

 

در ذهن هر انسانی که کمی در تاریخ نظر کند این سۆال مطرح می شود که فرقه تازه تأسیس وهابیت که سابقه ای در صدر اسلام ندارد و بعدها به وجود آمده است چرا و به چه علت و توجیه شرعی و یا عقلی قبور ائمه بقیع علیهم السلام که بنایی قدیمی بوده است را تخریب کرده است. جواب این سۆال  و اشکالات وارده بر آن را فقیه متکلم معاصر آیت الله سبحانی در کتاب ارزشمندشان آیین وهابیت آورده اند. خلاصه جواب و اشکال در ذیل آورده شده است.

 


آپلود عکس

موضوعات مرتبط: وهابیت

ادامه مطلب
[ 14 / 5 / 1393 ] [ 1:48 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

سالروز تخریب بقیع

ابن بلیهد قاضى القضاة وهّابیّین از علماى مدینه بود که در سال 1344 هجرى قمرى جبراً فتواى خراب نمودن قبور متبرکه ائمه بقیع را گرفت و در این روز به قضیه هایله یعنى تخریب بقعه ائمه بقیع دست زد. در منتخب التواریخ از کتاب روح و ریحان نقل شده که قبّه مطهره ائمه بقیع را جناب مجد الملک ابوالفضل اردستانى بنا نمود، وى مستوفى سلطان برکیارق سلجوقى بود، لشکریان او را متهم ساختند به اینکه با آنها رفتار خوبى ندارد، او را خواستند و شاه مجبور شد تا وى را تسلیم کند. به آنها گفت: او را نکشید ولى آنها قبول نکرده و او را کشتند. ناگفته نماند او شیعه بود.(1)

1-حوادث الایام، صفحه 231

آپلود عکس

موضوعات مرتبط: کریم اهل بیتشیخ الائمهباقر العلومسید الساجدین
[ 14 / 5 / 1393 ] [ 1:40 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

عید سعید فطر

آپلود عکس
[ 7 / 5 / 1393 ] [ 9:36 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]

روز جهانی قدس

آپلود عکس
[ 3 / 5 / 1393 ] [ 10:16 ] [ سجاد ابراهیمی ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 ... 23 صفحه بعد